Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ »Rendben
Hírlevél feliratkozás
Vezetéknév: 
Keresztnév: 
E-mail: 
Biztonsági kód: 
Gépelje be a biztonsági kódot:

Feliratkozás

Tanúsítványok:

I. osztályú

ALOE VERA

TERMÉKEK

Lily of the desert

Aloe Vera gel products

Nemzetközi

Aloe Tudományos Tanács ajánlásával


Szállító partnerünk:
Szavazás
Milyennek találja webáruházunk akciós ajánlatait?
Nagyon jók, vásárolni is fogok Önöknél.
Kedvezőek, később visszatérek.
Szokásos árak, meggondolom a vásárlást.
Nem nyertek meg az árak, nem is Önöknél vásárolok.
Utoljára megtekintett
Még nem tekintett meg egy terméket sem.
Bankkártyás fizetés

Édesség utáni vágy - cukoréhség - csökkentése

Vitaminok - hitek és tévhitek, 2015. 05. 09.

Milyen okok állnak az édességvágy mögött, és mit lehet tenni?

  • Gyakran megkívánod az édességet?
  • Viszonylag sok szénhidrátot fogyasztasz?
  • Időnként bármit megadnál valami édességért?
  • Sokszor kell valami rágcsálnivaló?

Sokan tapasztalnak ellenállhatatlan vágyat az édességek (vagy rágcsálnivalók) iránt, melynek következtében a fogyás, valamint egy egészséges étrend betartása szinte lehetetlen küldetésnek tűnik. És sajnos az is kijelenthető, hogy az édesség utáni vágy leküzdésében a mai - nem éppen egészséges - étkezési trendek sincsenek túlzottan a segítségünkre.


Hogyan lehetne ellenállni az édességnek, a nassolásnak?


Nézzük végig pontról-pontra, milyen okok állhatnak az édesség utáni vágy mögött, s milyen lépések segíthetnek ezek csökkentésében, illetve megszüntetésében.
Mi okozhatja az édesség utáni vágyat?
.
Az édesség és szénhidrátok utáni vágynak több oka is lehet. A leggyakoribb okok: (1) helytelen, egészségtelen táplálkozás; (2) stressz, érzelmi hullámvölgyek; (3) fizikai energiahiány; (4) hormonális kiegyensúlyozatlanság; (5) mellékvese problémák; és a nőknél (6) premenstruációs tünetek.

Leggyakrabban az édességek (csokoládé, cukor, fagylalt, kekszek, üdítők stb.) váltják ki ezt a sóvárgást, de a sós péksütemények, tésztafélék is hasonló reakciókat tudnak okozni.

Édesség utáni vágy - cukorfüggőség - megszüntetése
Ne csak saját akaraterődet okold, ha nem tudsz ellenállni!
Tudd meg, mi váltja ki belőled az édességek iránti erős vágyat!

Az édesség utáni vágy csökkentése, megszüntetése

Bármi legyen is a túlzott cukorfogyasztásod oka, annak következményei nemcsak a testsúlyodra nézve, de az egészségedet tekintve is végzetesek lehetnek!

Megoldások:

1. A vércukorszint stabilizálása
Az édesség utáni vágy leggyakoribb kiváltója a vércukorszint ingadozás, amely leginkább a helytelen és egészségtelen táplálkozás egyik következménye.

A helyes étkezés mellett, plusz króm étrendkiegészítő szedése is hozzá tud járulni a vércukorszint stabilizálásához.

Az étkezés odafigyelésével stabilizálni lehet a vércukorszintet,
ami csökkenti az édesség utáni vágyat!


2. A stressz hatásának csökkentése:
Valószínűleg mindannyian megtapasztaltuk már, hogy stressz hatására (vizsga, párkapcsolati gondok, munkahelyi nyomás, veszélyhelyzetek stb.) fokozódik az édesség iránti vágyunk, többet nassolunk, és gyakran az evésben keresünk "megnyugvást". Most eltekintve a lelki okoktól, a stressz valóban kivált olyan fiziológia reakciókat, melyek magyarázatot adnak az édesség utáni vágy erősödésére.

Stressz hatására a mellékvese adrenalint választ ki, hogy a "vészhelyzet" kezeléséhez biztosítsa a megnövekedett energiaigényt. Hosszabb ideig fennálló stressz következtében a szervezet energiatartaléka kimerül, mi pedig erős fáradtságot, kimerültséget, valamint édesség utáni erős vágyat érzünk, hogy a leggyorsabb módon pótolni tudjuk az energia veszteséget.

Leírni könnyű, hogy ennek megoldásaként éljünk stresszmentesebb életet, de tudjuk, hogy ezt véghezvinni már nem annyira egyszerű!

Ami ezen a téren még nagymértékben a segítségünkre lehet, azok a B vitaminok (B komplex). A B vitaminok többek között segítik az anyagcsere és az idegrendszer egészséges működését, támogatják az immunrendszert, az egészséges bőr és izomzat fenntartását, valamint hozzájárulnak a stressz hatására kimerült mellékvese helyreállításához, így megelőzik az édességben keresett eneregiapótlás szükségességét.

Néhány természetes forrás a B vitaminok pótlására: banán, burgonya, teljes kiőrlésű magvak, zöldszínű zöldségek, tojás, tejtermékek, húsok.


A stressz csökkenésével alábbhagy az édesség utáni vágy is.
A stressz kezelésében a B vitaminok kiemelkedő szerepet játszanak.


3. Az édességben keresett boldogságérzet pótlása:
Mindannyian boldogságra vágyunk. S nem kérdés, hogy a boldogságérzetet leginkább nem fiziológiai, hanem sokkal inkább lelki, érzelmi tényezők okozzák. Azonban itt is igaz, hogy vannak olyan fiziológiai reakciók, melyek testileg a "valós" boldogság élményéhez hasonló hatást váltanak ki.

Megfigyelések alapján az édességek (csokoládé, tésztafélék, egyéb gyors felszívódású szénhidrátok stb.) serkentőleg hatnak az úgy nevezett boldogsághormonokra (mint a szerotonin), s fogyasztásuk révén átmenetileg jobb hangulatba kerülhetünk. Egy érzelmi hullámvölgy mélyén éppen ezért kívánjuk meg annyira ezeket a finomságokat.

Akárcsak a stressz esetében, megoldásként itt is szerepelhetne, hogy legyünk eleve boldogabbak, akkor kevésbé fogjuk kívánni az édességet. S noha valóban sokat tehetünk saját boldogságunkért, a jó érzéseket mégsem lehet "vezényszóval" kiváltani.

Ha az alakunkra és egészségünkre vigyázva nem szeretnénk az édességeken keresztül "átélni" a boldogságot, a vitaminok itt is segítségünkre lehetnek. Az aminosavak, melyek a fehérjemolekulák építőkövei, óriási szerepet játszanak a hormonok megfelelő szabályozásában. Az egyik aminosav (L-Glutamine) például azt az "üzenetet küldi" az agynak, hogy az édesség iránti vágyunk már teljesült. Egy másik aminosav (L-triptofán) pedig növeli a szerotonin (boldogsághormon) termelést.

Étrendkiegészítők mellett, az aminosavakat a fehérjedús ételek (mint pl. hús, tojás, hal, tejtermékek) fogyasztásából vehetjük magunkhoz.

Cikk forrása: http://www.fogyas.info/edesseg-utani-vagy_cukorehseg_csokkentese-megszuntetese.php

Hozzászólás

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.